Kaji Selidik Sukarelawan SKMM, 8 Nov - 31 Dis | Klik

Kaji Selidik Sukarelawan SKMM, 8 Nov - 31 Dis | Klik 

sini.

Kami sedia membantu perniagaan anda

Kami sedia membantu perniagaan anda

Soalan Lazim

Ketahui Bil Anda

  • Format bil ini dibahagikan kepada 4 bahagian utama:

    Rumusan penyata bil
    Laman rumusan di mana anda boleh melihat jumlah perlu dibayar, jumlah tunggakan, tempoh bil dan tarikh akhir pembayaran bil.

    Maklumat umum
    Anda boleh menerima pelbagai maklumat mengenai cara untuk berhubung dengan Maxis, cara pembayaran berlainan, caj sambungan semula kerana pembayaran yang lewat dan cara mengemas kini alamat anda.

    Rumusan kadar pelan anda
    Ketahui semuanya mengenai akaun anda di satu laman. Bil anda akan dipecahkan kepada beberapa jenis perkhidmatan; Mudah Alih, Talian Tetap, Penyelesaian dan/atau Bundle Perkhidmatan Bundle.

    Butiran kadar pelan anda
    Di sini anda dapat melihat butiran terperinci untuk semua caj perkhidmatan semasa anda. Jika anda tidak memilih untuk mendapatkan butiran bil, anda akan melihat butiran panggilan/SMS tempatan/IDD, panggilan dan SMS perayauan, pas data atau perayauan, diskaun atau rebat dan item lain.

  • Halaman Bil 1
    Rumusan Penyata

    1. Nama Syarikat Anda
    2. Nombor Akaun Anda
    3. Tarikh Penyata
    4. Tempoh Bil - Tempoh bil anda boleh ditetapkan ke 30 atau 31 hari.
    5. Nombor Invois
    6. Jumlah perlu dibayar - Jumlah Tunggakan + Caj Semasa
    7. Butiran terperinci jumlah tunggakan bulan sebelumnya
    8. Tarikh pembayaran bil anda akan mengikut tarikh penyata + 30 hari
    9. Anda boleh membayar bil anda dengan menekan butang 'Bayar Sekarang' dan anda akan dibawa ke halaman untuk bayaran.

    Notis Promosi dan Penting

    1. Promosi semasa - anda hanya perlu klik pada gambar di eBil dan anda akan dibawa ke laman promosi
    2. Notis Penting - sila semak di sini untuk mengetahui tentang pengumuman penting berkenaan produk dan perkhidmatan
    3. Jumlah perlu dibayar - Jumlah Tunggakan + Caj Semasa
    4. Kod Bil JomPAY 1123 dan butiran lain untuk pembayaran bil

    Halaman Bil 2
    Maklumat Umum

    1. Maklumat mengenai cara untuk berhubung dengan Maxis
    2. Ketahui pelbagai kaedah untuk membayar bil di sini
    3. 3Notis penting tentang pembayaran lewat
    4. Ingin menukar alamat? Ia boleh dilakukan di Maxis Business Hub atau aplikasi Maxis

    Halaman Bil 3
    Maklumat menyeluruh akaun anda dengan beserta jenis perkhidmatan: Mudah Alih, Talian Tetap, Penyelesaian atau Perkhidmatan Bundle.

    Ketahui butiran terperinci tentang Perkhidmatan Mudah Alih dan Talian Tetap:

    1. Semua Perkhidmatan Mudah Alih - semua nombor telefon mudah alih anda dengan kadar pelan dan caj
    2. Semua Perkhidmatan Talian Tetap - semua nombor talian tetap anda dengan kadar pelan dan caj
    3. Caj keseluruhan anda
    4. Cukai perkhidmatan untuk caj keseluruhan anda
    5. Jumlah caj anda selepas menambah semua perkhidmatan dimiliki

    Ketahui butiran terperinci tentang Perkhidmatan Talian Tetap dan Bundle:

    1. Semua Perkhidmatan Bundle - semua nombnor nombor perkhidmatan smart bundle dengan kadar pelan dan caj.
    2. Semua Perkhidmatan Talian Tetap - semua nombor talian tetap anda dengan kadar pelan dan caj
    3. Caj keseluruhan anda
    4. Cukai perkhidmatan untuk caj keseluruhan anda
    5. Jumlah caj anda selepas menambah semua perkhidmatan dimiliki

    Ketahui butiran terperinci tentang Perkhidmatan Talian Tetap dan Penyelesaian:

    1. Semua Perkhidmatan Talian Tetap - semua nombor talian tetap anda dengan kadar pelan dan caj
    2. Semua Perkhidmatan Penyelesaian - semua nombor perkhidmatan penyelesaian dengan kadar pelan dan caj
    3. Caj keseluruhan anda
    4. Cukai perkhidmatan untuk caj keseluruhan anda
    5. Jumlah caj anda selepas menambah semua perkhidmatan dimiliki

    Halaman Bil 4
    Butiran terperinci tentang semua caj semasa perkhidmatan anda di sini:

    Butiran pelan mudah alih:

    1. Nombor telefon mudah alih anda dengan kadar pelan
    2. Caj bulanan anda adalah jumlah perlu dibayar untuk pelan semasa
    3. Item tambahan adalah caj untuk Butiran Bil, SafeDevice, atau item lain seperti pemajuan panggilan dan lain-lain.
    4. Diskaun, Rebat & Bayaran Pendahuluan
    5. Caj lain, jika berkenaan
    6. Jumlah caj talian untuk nombor dan kadar pelan ini

    Bil Terperinci
    Anda boleh melihat butiran caj anda di sini, jika anda melanggan untuk butiran bil.

Soalan lazim hanya untuk tujuan penjelasan sahaja. Soalan lazim mungkin akan digubah dari semasa ke semasa. Sila rujuk Terma Penggunaan and Terma & Syarat produk dan/atau perkhidmatan untuk lebih maklumat lanjut.

Nak bercakap dengan kami?

Hubungi Perkhidmatan Pelanggan Maxis Business