Kaji Selidik Sukarelawan SKMM, 8 Nov - 31 Dis | Klik

Kaji Selidik Sukarelawan SKMM, 8 Nov - 31 Dis | Klik 

sini.

Kami sedia membantu perniagaan anda

Kami sedia membantu perniagaan anda

Soalan Lazim

SMS Advertising

  • Mana-mana pemilik perniagaan yang mempunyai Nombor Pendaftaran Perniagaan yang sah layak untuk mendaftar jika pendaftar tersebut tidak mempunyai bil Maxis yang tertunggak.

  • ID Pengguna dan kata laluan akan dihantar kepada pengguna Admin melalui e-mel (pastikan e-mel yang diggunakan adalah sah) setelah pendaftaran berjaya. Selepas itu pengguna Admin boleh mencipta akaun pengguna untuk Campaign Manager, Desktop SMS dan Direct SMS. Langkah-langkah terperinci untuk mencipta dan mengurus pengguna boleh didapati di portal tersebut.

  • Pengguna perlu memastikan pelanggan yang akan dimuat naik ke pangkalan data mereka telah bersetuju untuk menerima mesej pemasaran dan mematuhi Akta Perlindungan Data Peribadi 2010. Kandungan mesej tersebut juga perlu mematuhi garis panduan yang ditetapkan oleh Suruhanjaya Komunikasi Dan Multimedia Malaysia. 

  • Servis ini ialah untuk pelanggan pemilik lesen ASP yang ingin mempunyai kod pendek tersendiri daripada berkongsi kod pendek yang telah ditetapkan (contoh: 62xxx). Walau bagaimanapun, servis Kod Pendek Khusus kami ini hanya boleh digunakan untuk nombor mudah alih Maxis sahaja. Untuk rangkaian lain, ianya akan dihantar secara rawak menggunakan kod pendek 62xxx yang ditetapkan.

  • Kami hanya menyediakan platform. Anda perlu mempunyai pangkalan data sendiri yang mematuhi Akta Perlindungan Data Peribadi 2010.

  • Anda akan dicaj untuk setiap penghantaran SMS ke platform kami. Anda boleh melanggan untuk Laporan Penghantaran (DR) jika anda menggunakan aplikasi Direct SMS dan untuk nombor Maxis (ON-Net) sahaja. Setiap laporan akan dicaj sebanyak RM 0.01 setiap SMS dan ianya hanya berfungsi dalam jangka masa 24 jam dari tempoh mesej dihantar. Selepas 24 jam, tiada laporan yang akan dihantar walaupun mesej tersebut berjaya dihantar ke nombor mudah alih penerima.

  • Ya anda boleh melebihi kuota SMS bulanan anda. Anda akan dicaj mengikut kadar kenaikan pelan yang dilanggan.

  • Untuk isu berkaitan akaun eSMS, anda boleh hubungi bizcare@maxis.com.my atau telefon 1919 daripada nombor mudah alih Maxis anda.

Sedia untuk daftar Cloud POS?

Soalan lazim hanya untuk tujuan penjelasan sahaja. Soalan lazim mungkin akan digubah dari semasa ke semasa. Sila rujuk Terma Penggunaan and Terma & Syarat produk dan/atau perkhidmatan untuk lebih maklumat lanjut.

Nak bercakap dengan kami?

Hubungi Perkhidmatan Pelanggan Maxis Business